کمپرسور در صنایع مختلف

کمپرسورهای فعال در صنعت نفت ایران

در صنعت نفت و گاز، از کمپرسور برای انتقال گاز (تأمین فشار لازم جهت جریان گاز و افت های مسیر)، تأمین فشار مخازن ذخیره تحت فشار، تزریق گاز به میدان های نفتی به منظور بالا بردن ضریب بهره وری، بالا بردن سرعت واکنش ها در فرایندهای شیمیایی، تصفیه گاز و تأمین هوای مورد نیاز برای تجهیزات ابزار دقیق استفاده می شود.

کمپرسورهای فعال در صنعت نفت ایران

کمپرسورهای فعال در صنعت نفت ایران کمپرسور تجهیزی است برای بالا بردن فشار سیالات تراکم پذیر به منظور انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر
، غلبه بر اصطکاک مسیر و یا رساندن فشار به میزان مورد انتظار در هر فرایند.
در صنعت نفت و گاز، از کمپرسور برای انتقال گاز (تأمین فشار لازم جهت جریان گاز و افت های مسیر)،
تأمین فشار مخازن ذخیره تحت فشار، تزریق گاز به میدان های نفتی به منظور بالا بردن ضریب بهره وری، بالا بردن سرعت واکنش ها در فرایندهای شیمیایی، تصفیه گاز و تأمین هوای مورد نیاز برای تجهیزات ابزار دقیق استفاده می شود.

با توجه به گستردگی کمپرسورهای موجود، شناخت درست و انتخاب صحیح یک کمپرسور ضمن تأمین شرایط فرایندی مورد انتظار، باعث کاهش هزینه خرید و کاهش در هزینه تعمیرات و نگهداری آن می شود.
در مقاله حاضر، ضمن معرفی کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت نفت، محدوده عملکردی آنها از نظر اختلاف فشار و شدت جریان بیان شده و همچنین، سایر محدودیت های فنی در به کارگیری هر کدام ارائه می شود.
با استفاده از راه کارهای ارائه شده و انتخاب صحیح کمپرسور،می توان به کاهش هزینه خرید و افزایش طول عملکرد کمپرسورها دست یافت.

کمپرسور Dasfoss 

قدرت این کمپرسور ۱/۳ اسب بخار است و در آنها از روغن r600 استفاده می شود. گاز برودتی مورد استفاده برای این موتور هم باید r600باشد.توجه داشته باشید که در کمپرسورهایی که گاز برودتی و روغن آنها r600 است، به هیچ عنوان نمی توان گاز یا روغن آنها را تغییر داد. به محض اینکه روغن را عوض کردید، اگر با یک نوع دیگر انها را شارژگاز کنید به سرعت موتور دچار مشکل خواهد شد. این موتور ساخت شرکت دانفوس (المان) است. در این مقاله اطلاعاتی را در مورد کمپرسور Dasfoss فراهم کرده ایم.

کمپرسور بیتزر 

 بیتزر یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید و توزیع تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع است. کمپرسورهای این شرکت معتبر در نقاط فراوانی از دنیا به طور گسترده ای توزیع و استفاده می شود. شرکت بیتزر با بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت در این زمینه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و استاندارد تولید می‌کند. سبد محصولات بیتزر شامل انواع کمپرسور بیتزر برای سیستم‌های برودتی و تهویه مطبوع را در بر می‌گیرد، که می‌تواند نیازهای متنوع انواع مصرف‌کنندگان را بر طرف کند. کمپرسور بیتزر به سه دسته پیستونی (رفت و برگشتی)، اسکرو و دو مرحله‌ای دسته‌بندی شده‌اند.

کمپرسور اسکرال کوپلند 

کمپرسو‌رکوپلند (Copeland compressor) یکی از تجهیزات مهم و حیاتی است که برای مواردی مانند بازده‌های بالا، تولید صدای پایین، ماندگاری بالا و قابلیت اعتمادپذیری فوق‌العاده طراحی و تولید شده است. با استفاده از این کمپرسورها، امکان بهره گیری از مبردهای جدید و سازگار با محیط‌زیست – که این یکی از جمله فاکتورهای مهم برای استفاده از چنین تجهیزاتی است – در سیستم‌ها فراهم می‌شود. کوپلند برایتان فراهم کرده است که می‌توانید آن را خوانده و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا