کمپرسور باد

کمپرسور های دیافراگمی

هواسازان تبریز
هواسازان تبریز

 

کمپرسور های دیافراگمی: اصول کار این نوع کمپرسورها نیز مانند کمپرسورهای پیستونی بر اساس تغییرات حجم داخل کمپرسور می باشد که توسط حرکت رفت و برگشتی ، دیافراگم انجام می شود ( مثل پمپ بنزین اتومبیل ها ) و کنترل کردن ورود و خروج گاز داخل کمپرسور به توسط ولوهایی که به طور اتوماتیک بر اساس اختلاف فشار کار می کنند Compressor Valve انجام می شود.دیافراگم ها بسته به طراحی کمپرسور بر اساس فشار درجه حرارت و … از جنس های مختلفی نظیر لاستیک فلز و یا پلاستیک های مخصوصی ساخته می شوند .

در کمپرسورهای نوع دیافراگمی حرکت رفت و برگشتی روی دیافراگم انجام شده و حرکت رفت و برگشتی آن باعث تغییر حجم داخل کمپرسور و تغییر فشار داخل آن می شود که کاهش فشار و افزایش حجم و در داخل سیلندر باعث ورود گاز به داخل سیلندر و کاهش حجم قسمت بالای دیافراگم باعث افزایش فشار و نهایتاً خروج گاز از بطرف لوله خروجی کمپرسور می شود .

حرکت به جلو و عقب ممبران توسط یک میله و یک مکانیزم میل لنگ و یا به وسیله یک سیستم هیدرولیکی انجام می‌شود. تنها ممبران و محفظه کمپرسور در تماس با گاز پمپ شده قرار می‌گیرند. به همین دلیل این ساختار برای پمپاژ گازهای سمی و مواد منفجره بسیار مناسب است. ممبران باید به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا تغییر شکل مورد نیاز را تحمل کند. همچنین ممبران باید دارای خواص شیمیایی مناسب و مقاومت دمایی کافی باشد.

محاسن کمپرسورهای دیاگرامی

  1. مهمترین حسن این نوع کمپرسورها عدم تماس بین گاز و قطعات کمپرسور است.
  2. این نوع کمپرسورها نیاز به آب بندی ندارند و نشتی در این گونه کمپرسورها 100% است.
  3. از دیگر ویژگی های بارز کمپرسور دیافراگمی این است که تنها دیافراگم و مجاری ورودی و خروجی کمپرسور با گاز کمپرس شونده در تماس هستند .
هواسازان تبریز
هواسازان تبریز

کمپرسور های دیافراگمی

انواع کمپرسور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا