کمپرسور باد

کمپرسور باد فندکی

قیمت کمپرسور باد فندکی با توجه به کاربرد‌هایش مشخص می‌شود

کمپرسور باد فندکی

پمپ باد یا کمپرسور‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای فشرده‌ سازی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نوعی می‌توان گفت که کمپرسور‌ دستگاهی است که حجم بالایی از سیال را به درون خود می‌کشد و بعد از فشرده‌سازی گاز آن را به بیرون هدایت می‌کند. این دستگاه‌، کاربرد‌های فراوانی دارد که در ابعاد بزرگ و کوچک تولید شده و از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. کمپرسور‌ها را می‌توان از لحاظ مختلفی از جمله عملکرد و حجم مخزن دسته بندی کرد که هر نوع آن متناسب با اندازه و عملکردش برای مشاغل مختلفی استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از کمپرسور‌ها در کسب و کار‌های مختلف می‌توان از آن‌ها در زندگی روزمره‌ نیز استفاده کرد. مینی کمپرسور‌ها از انواع کمپرسور‌ها هستند که پمپ باد فندکی از پرکاربرد‌ترین آن‌ها است. قیمت کمپرسور باد فندکی بر اساس کیفیت و مدل آن مشخص می‌شود از این رو در هنگام خرید باید به کیفیت آن توجه کرد.

کمپرسور باد فندکی استفاده و کاربرد‌های مختلفی برای اتومبیل‌ها دارد و از این رو می‌توان گفت که حضور آن در کنار دیگر لوازم یدکی اتومبیل بسیار لازم و ضروری است. پمپ باد فندکی را می‌توان نمونه کوچک شده‌ای از کمپرسور‌های باد به شمار آورد که عملکردی مشابه به آن دارد، با این تفاوت که در مقیاس‌های کوچک از آن استفاده می‌شود. در این دستگاه، هوا به وسیله‌ی یک موتور الکتریکی کوچک در داخل سیلندر فشرده و به بیرون رانده می‌شود. پمپ باد فندکی مزیت‌های زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وزن و حجم کم آن اشاره کرد که باعث شده تا دستگاه قابل حمل باشد. به نوعی می‌توان گفت که این دستگاه برای تعمیرات سرپایی مناسب است. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که کمپرسور فندکی کاربرد‌های فروانی داشته و باید گفت که قیمت کمپرسور باد فندکی به نسبت مزایایش قیمت کمی دارد.

 

چرا وجود پمپ باد فندکی در ماشین ضروری است؟

فرض کنید که در سفر هستید و در جاده‌ای که دسترسی به هیچ تعمیرگاه یا آپاراتی وجود ندارد، چرخ‌های ماشینتان پنچر می‌شود. در این صورت باید زمان زیادی را برای تعویض لاستیک ماشین صرف کنید و حتی این امکان وجود دارد که لاستیک زاپاسی نداشته باشید. اما اگر در ماشین خود همواره از پمپ باد فندکی استفاده کنید با این مشکل دیگر روبه‌رو نخواهید شد. برای آن که بتوانید بهترین بهره و استفاده را از پمپ باد فندکی بگیرید بهتر است که از مدل‌های باکیفیت آن استفاده کنید. تجهیزات استفاده شده در دستگاه در قیمت پمپ باد فندکی تاثیر گذار است و به همین دلیل در هنگام خرید باید از کیفیت قطعات استفاده شده در آن مطمئن شوید.

کمپرسور‌های فندکی معمولا برای خودرو‌های سواری که دارای سیلندر و دینام هستند، مناسب است اما می‌توان از مدل‌هایی دو سیلندر آن برای ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده کرد. مینی کمپرسور‌ها علاوه بر قدرت بالا، سرعت بسیار زیادی نیز دارند که این مسئله باعث می‌شود تا فرایند انجام کار را در زمان بسیار کوتاهی انجام دهد و بدین طریق از هدر رفتن زمان جلوگیری کند. میزان فشار و باد خروجی دستگاه‌های کمپرسور فندکی باید دیده شود از این رو در هنگام خرید این دستگاه علاوه بر توجه به قیمت کمپرسور باد فندکی توصیه می‌شود تا از وجود صفحه‌ نمایش آنالوگ آن مطمین شوید. بدین صورت می‌توان میزان فشار و همچنین باد خروجی را به راحتی مشاهده کرد. هر چند که باید گفت که اکثر پمپ‌های فندکی صفحه ی نمایش دارند.

 

قیمت کمپرسور باد فندکی بر اساس کاربرد‌های آن مشخص می‌شود

ابتدا که مینی کمپرسور‌ها ساخته شدند فقط برای باد کردن چرخ‌های ماشین مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما رفته رفته تکنولوژی این دستگاه بسیار مدرن‌تر شد و حال علاوه بر باد کردن چرخ‌ها کارایی دیگری نیز دارد.

از این دستگاه می‌توان به عنوان نورافکن استفاده کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که در سفر هستید امکان آن که مجبور شوید در تاریکی شب برای خواب چادر بزنید، وجود دارد. در این هنگام می‌توانید از پمپ باد فندکی به عنوان یک نور افکن بهره بگیرید. این دستگاه همچنین پورت USB را ساپورت می‌کند و همچنین قابلیت اتصال به برق شهری را نیز دارد. از این رو می‌توان از دستگاه خارج از ماشین برای باد کردن محصولات بادی مختلف نیز  استفاده کرد. این دستگاه در مدل‌‌های مختلفی و با کیفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شود که این مدل‌ها قیمت کمپرسور باد فندکی را مشخص می‌کند. اگر بخواهیم به طور خلاصه‌تر کاربرد‌های کمپرسور‌ها فندکی را بیان کنیم، به شرح زیر می‌شود.

  • استفاده از آن به عنوان نور افکن
  • پورت USB
  • قابلیت اتصال به برق شهری
  • قابلیت دمندگی و مکندگی

کمپرسور باد فندکیکمپرسور باد فندکی

کمپرسور باد فندکی باید این امکانات را داشته باشد

اولین نکته که بسیار مهم است که به آن توجه کنید این است که دستگاه علاوه بر داشتن درگاه فندکی خودرو، قابلیت استفاده از برق شهری را داشته باشد.

دستگاه برای جلوگیری از خطا و اشتباه انسانی باید قابلیت تنظیم قطع کننده در فشار مناسب را داشته باشد. همچنین وجود صفحه‌ی نمایش برای نمایش دادن میزان فشار نیز بسیار مهم و ضروری است.

در دستگاه باید از سیلندر و پیستون مستحکم و بادوام استفاده شده باشد.

همچنین دستگاه باید به تمامی نازل‌های باد مجهز شده باشد از جمله این نازل‌ها می‌توان به نازل توپ، مبدل تایر، مبدل باد و تشک بادی اشاره کرد.

 

سخن پایانی

 

کمپرسور‌ها دارای انواع و شکل‌های مختلف هستند و می‌توان از آن‌ها در صنایع مختلف بهره گرفت و به نوعی این دستگاه از جمله دستگاه‌های مهم و کارآمد در صنایع مختلف است. اما از کمپرسور باد می‌توان در زندگی روزمره نیز کمک گرفت. کمپرسور باد فندکی از دسته مینی کمپرسور‌ها هستند که استفاده فراونی برای باد کردن چرخ خودرو و محصولات بادی دیگر دارند. هر کدام از انواع کمپرسور باد فندکی کاربرد‌های مختلفی داشته که می‌توان گفت قیمت کمپرسور باد فندکی را همین کاربرد و امکانات آن مشخص می‌کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا