Categories: کمپرسور هوا

کمپرسور کولر

کولر گازی به عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل در ساختمان، کم کم جای کولرهای آبی را اشغال می‌کند. این کولرها سرما و گرما را در یک دستگاه ایجاد می‌کنند و در واقع به نوعی هم کولر و هم هیتر هستند. در نتیجه برای بسیاری از خانواده‌ها به صرفه‌تر است تا از این وسیله برای گرمایش و سرمایش منزل یا بخشی از آن استفاده کنند. در برخی از شهرهای ایران نیز که بدون استفاده از کولر گازی، زندگی کردن سخت و دشوار و گاهی غیرممکن است. در بین قسمت‌های مختلف تشکیل دهنده این وسیله مهم، کمپرسور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا باید انواع کمپرسور کولر گازی را بشناسیم؟

کمپرسور کولر گازی به ویژه نوع و قدرت آن یکی از مهمترین پارامترهایی است که باید در هنگام خرید این وسیله مورد توجه قرار گیرد. نوع کمپرسور هم در قیمت آن تاثیرگذار است و هم در هنگامی که نیاز به تعمیر پیدا کند، در نوع تعمیرات! در نتیجه آشنایی با انواع آن کمک بزرگی به خریداران این محصول خواهد بود.

علاوه بر این، تمامی تعمیرکاران حرفه ای کولر گازی باید اطلاعات جامعی در مورد انواع کمپرسور کولر گازی داشته باشند. در هنگام غربال متخصصان تعمیر کولرگازی برای ورود به اپلیکیشن استادکار، نداشتن آگاهی در مورد انواع کولر گازی و نحوه کارکرد و تعمیرات آن‌ها، باعث رد شدن متخصص خواهد شد.

در ادامه سعی می‌کنیم به انواع آن اشاره کنیم تا هم خریداران و هم تعمیرکاران بتوانند از اطلاعات کسب شده استفاده لازم را ببرند.

انواع کمپرسور کولر گازی

کولر گازی به صورت کلی ۳ نوع کمپرسور دارد. همانطور که اشاره شد، هر کدام از این کمپرسورها ویژگی‌های خاص خود را داشته و قیمت و نحوه تعمیر آن‌ها نیز متفاوت است. بسیاری از برندهای مطرح تنها از یک نوع کمپرسور برای ساخت کولرگازی استفاده می‌کنند. برخی از برندها نیز انواع کمپرسور کولر گازی را مورد استفاده قرار می‌دهند و قیمت‌های مختلفی بر روی آن می‌گذارند.

این ۳ مدل کمپرسور گازی عبارتند از:

  1. کمپرسور پیستونی
  2. کمپرسور روتاری
  3. کمپرسور مارپیچی (اسکرال)

تفاوت‌ها و نحوه عملکرد هر کدام از این کمپرسورها باعث شده برخی در مناطق گرمسیر و برخی دیگر در مناطق سردسیر مورد توجه قرار گیرند که به این موارد نیز اشاره خواهیم کرد.

کمپرسور کولر گازی مدل پیستونی

هواسازان تبریز

همانطورکه از اسم این نوع نیز مشخص است، عملیات لازم جهت کمپرس کردن گاز در کولر گازی توسط یک پیستون و سیلندر انجام می‌شود. کمپرسور کولر گازی مدل پیستونی عملیاتی مشابه سیستم احتراق خودرو دارد. البته در اینجا احتراقی ایجا نمی شود. عملیات تراکم و انتقال مبرد یا گاز به این گونه است که مبرد موجود در محفظه توسط یک سیستم مکنده به داخل سیلندر هدایت می‌شود. پیستون به پایین حرکت کرده مبرد را متراکم می‌کند و با فشار زیاد به داخل سیستم کولر گازی می‌فرستد.

هواسازان تبریز

انواع کمپرسور

کمپرسور کولر

نویسنده هواسازان تبریز

Recent Posts

انواع کمپرسورهای پیستونی

انواع کمپرسورهای پیستونی هرچند كه تمامی كمپرسورهای پیستونی بر مبنای اصول ذكر شده در بالا…

3 سال ago

کمپرسورهای پیستونی هوا

کمپرسورهای پیستونی هوا   كمپرسورهای پیستونی عموما برای دبی كم و فشارهای زیاد مورد استفاده قرار می…

3 سال ago

کمپرسورهای گریز از مرکز

کمپرسورهای گریز از مرکز كمپرسورهای گریز از مركز بعداز كمپرسورهای پیستونی پرمصرف ترین كمپرسورها در…

3 سال ago

اساس کار کمپرسورهای گریز از مرکز

اساس کار کمپرسورهای گریز از مرکز   اصول کار این کمپرسورها و اساس کار کمپرسورهای…

3 سال ago

8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی

8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی   8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی  مینیمالیسم راهی…

3 سال ago

زندگی مینی‌مال یعنی چه؟

زندگی مینی‌مال یعنی چه؟ زندگی مینی‌مال یعنی چه؟ در این پست از تجربه‌ی سفر مینی‌مال…

3 سال ago