Categories: کمپرسور باد

پمپ باد کوچک

بررسی پمپ باد کوچک و کاربردهای فراوان آن

پمپ باد کوچک

پمپ‌های باد در هر نوع و ابعادی که باشند،حتی  پمپ باد کوچک ،یک کار مهم و به خصوص انجام می‌دهند و آن هم متراکم کردن گاز‌ها و انتقال با فشار آن‌ها، به محیط بیرون است.
متراکم کردن گاز می‌تواند در کار‌ها و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرد، از این رو با توجه به نیاز کسب و کار مورد نظر باید از پمپ باد مناسبی استفاده شود.
پمپ باد از نظر ابعاد و اندازه به دو نوع مختلف یعنی بزرگ و کوچک تقسیم بندی می‌شود. پمپ باد بزرگ در بسیاری از کارخانه‌ و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مهم‌ترین کارایی آن می‌توان به استخراج نفت اشاره کرد.
حتی در تولید گاز و بنزین نیز به این دستگاه نیاز است. اما پمپ باد کوچک بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. همچنین از این دستگاه‌ در محیط‌های کار برای انجام کار‌های کوچک نیز بهره می‌گیرند.

پمپ‌های باد را علاوه بر اندازه می‌توان از نظر نوع کارایی نیز به دو نوع صنعتی و غیر صنعتی دسته بندی کرد. کمپرسور‌های غیر صنعتی در مصارف خانگی کاربرد‌های فراوانی دارند از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به باد کردن لاستیک، یخچال، جاروبرقی و… اشاره کرد.
معمولا پمپ باد کوچک برای استفاده‌ی غیر صنعتی مناسب و کارآمد است. اما از کمپرسور‌هایی صنعتی در دستگاه‌های پنوماتیکی استفاده می‌شود و از موارد گوناگون استفاده از آن می‌توان به صنایع بزرگ پتروشیمی، خودرو سازی و… اشاره کرد. به دلیل وجود پمپ‌های بادی متعدد در بازار برای انتخاب و خرید آن‌ها نیاز به مشاوره و راهنمایی است.

آسایش و راحتی در زندگی روزمره با استفاده از پمپ باد کوچک

پمپ‌های باد کوچک انواع مختلفی دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید روند زندگی روزمره‌ را راحت‌تر کنید. به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه‌های پیشرفته زندگی انسان‌ها نیز دچار تغییر شد و آسایش و راحتی نیز روز به روز افزایش یافت. یکی از دستگاه‌هایی که توانسته کار‌های یدی را تا حدودی از بین ببرد پمپ‌های باد هستند. از انواع مختلف کمپرسور که کارایی‌های فراوانی دارند می‌توان پمپ باد کوچک را موثر‌ترین آن‌ها، در زندگی روزمره افراد به حساب آورد.

با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید کار‌‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید و در زمان و وقت

بیش از پیش صرفه جویی کنید. همچنین این دستگاه با کاهش نیرو‌ی انسانی، شما را از انجام‌ کار‌های آزار دهنده و طاقت فرسا نجات می‌دهد. از جمله مهم‌ترین پمپ‌های بادی که استفاده از آن‌ها در زندگی افراد به چشم می‌خورد می‌توان به پمپ باد برقی، دستی و فندکی اشاره کرد که در ادامه در مورد آن‌ها توضیحات کاملی را ارائه می‌دهیم.

پمپ باد کوچک

اتومبیل شما نیاز به پمپ باد فندکی دارد

کمپرسور‌ های باد، وسایل مکانیکی هستند که به وسیله‌ی نیرو مکانیکی هوا و گاز را با سرعت بسیار زیادی وارد خود کرده و سپس آن‌ را با سرعت و فشار زیاد خارج می‌کنند. کمپرسور هوای کوچک نیز به همین شیوه عمل می‌کنند و از جمله آن‌ها می‌توان به پمپ باد فندکی اشاره کرد که استفاده و کاربرد‌های مختلفی دارد و جزو ابزار مهم و ضروری خودرو به حساب می‌آید. این دستگاه را می‌توان نمونه کوچک شده‌ایی از کمپرسور‌های بزرگ قلمداد کرد که به وسیله موتور الکتریکی کوچک وظیفه فشرده کردن هوا را به عهده می‌گیرد. یکی از مزیت‌های بزرگی که پمپ  باد فندکی دارد، وزن و حجم کم آن است که حمل و نقلش‌ را بسیار آسان و راحت می‌کند.

از این کمپرسور می‌توان برای باد کردن لاستیک‌ خودرو، دوچرخه، توپ‌های مختلف و… استفاده کرد. استفاده از این محصول سرعت باد کردن را افزایش می‌دهد و همچنین استفاده از آن‌ سبب راحتی و آسان شدن کار‌ها می‌شود و نیاز به فعالیت نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.کمپرسور‌های کوچک برای خودرو‌های سواری مناسب هستند اما برای استفاده در وسایل نقلیه‌ی سنگین نیز می‌توان از نوع دو سیلندر آن بهره گرفت. پمپ‌ باد کوچک فندکی با آن که اندازه کوچکی دارد؛ اما از قدرت بالایی برخوردار است که همین موضوع سبب افزایش سرعت دستگاه می‌شود. اما استفاده از این دستگاه فقط محدود به باد کردن وسایل مختلف نمی‌شود و از آن‌ها می‌توان در کار‌های مختلف دیگری نیز استفاده کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشن کردن چراغ‌ها و نور افکن‌ها
  • پورت USB
  • امکان وصل کردن آن به برق شهری
  • و…

پمپ باد برقی برای تامین برخی از نیازهای روزمره

پمپ‌های برقی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. این پمپ‌ها مصارف صنعتی و غیر صنعتی دارند که پمپ باد کوچک برقی برای مصارف خانگی و روزمره افراد استفاده می‌شود. برای خرید پمپ‌های برقی با پمپ‌های مختلفی روبه‌رو هستید که هر کدام از آن‌ها‌ جنس و مزایای مختلفی دارند، از این رو باید در این بین بهترین و متناسب‌ترین پمپ باد مورد نیاز خود را خریداری کنید. به عنوان مثال باید گفت که بهتر است از پمپ بادی استفاده کنید که علاوه بر برق، به وسیله‌ی باتری ماشین نیز کار کند. پمپ‌های برقی کوچک نیز مانند پمپ‌های فندکی از وزن و حجم کمی برخوردار هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها در کارهای مختلف استفاده کرد و از این طریق سرعت و کیفیت را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش داد.

قیمت مناسب پمپ باد دستی

از انواع دیگر پمپ باد کوچک می‌توان به پمپ باد دستی اشاره کرد. استفاده از این نوع پمپ‌ سال‌های زیادی است که رواج دارد و همواره طرفداران خاص خودش را دارد. معمولا برای خرید پمپ باد دستی توصیه می‌شود که دستگاه، قابلیت باد کردن رفت و برگشتی داشته باشد. این مدل نسبت به مدل پمپ‌های فندکی و برقی سرعت کم‌تری دارد. اما از مزیت‌های خوب این دستگاه می‌توان به قیمت به صرفه آن اشاره کرد.

سخن پایانی

پمپ‌های باد از وسایل و تجهیزات مورد نیاز انسان‌ها است و جزو اصلی‌ترین لوازم و تجهیزات خانه‌ها و کارخانه‌ها محسوب می‌شود. پمپ‌های باد بزرگ کاربرد‌های مختلفی در کارگاه‌ و کارخانه‌های مختلف دارند؛ اما انواع کوچک آن نیز در بسیاری از منازل دیده می‌شوند. پمپ‌ باد کوچک معمولا به سه نوع برقی، فندکی و دستی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارند.

نویسنده هواسازان

Recent Posts

انواع کمپرسورهای پیستونی

انواع کمپرسورهای پیستونی هرچند كه تمامی كمپرسورهای پیستونی بر مبنای اصول ذكر شده در بالا…

3 سال ago

کمپرسورهای پیستونی هوا

کمپرسورهای پیستونی هوا   كمپرسورهای پیستونی عموما برای دبی كم و فشارهای زیاد مورد استفاده قرار می…

3 سال ago

کمپرسورهای گریز از مرکز

کمپرسورهای گریز از مرکز كمپرسورهای گریز از مركز بعداز كمپرسورهای پیستونی پرمصرف ترین كمپرسورها در…

3 سال ago

اساس کار کمپرسورهای گریز از مرکز

اساس کار کمپرسورهای گریز از مرکز   اصول کار این کمپرسورها و اساس کار کمپرسورهای…

3 سال ago

8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی

8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی   8 فایده شگفت انگیز زندگی مینیمالیستی  مینیمالیسم راهی…

3 سال ago

زندگی مینی‌مال یعنی چه؟

زندگی مینی‌مال یعنی چه؟ زندگی مینی‌مال یعنی چه؟ در این پست از تجربه‌ی سفر مینی‌مال…

3 سال ago